Menu
Okosy
  • Domů
  • Auto moto
  • Business
  • Děti
  • Dům a byt
  • Finance
  • Internet
  • Móda
  • Nákupy
  • Technika
  • Zdraví
Okosy

Mazda má benzínový motor s principy dieselového

Posted on 8. 5. 20238. 5. 2023

Slavná automobilka Mazda má ve světe jedno zajímavé prvenství. Zatím jde pouze o oznámení, ve kterém slibují v roce 2019 uvést na trh revoluční benzínový motor Skyactive-X. Který bude benzínový, ale princip spalování bude jako u dieselových agregátů. 
 volant Mazdy
Automobiloví tvůrcijsou neustále tlačeni k snižování vypouštěných emisí u vyráběných vozů. A přerodit výrobu na elektromobily zatím není lukrativní. Poptávka po elektromobilech zatím není dostatečně vysoká. A tak tvůrci automobilů sahají k tak zvanému „downsizingu“. Nové normy jsou sice dost přísné i pro přeplňované motory, ale v brzké budoucnosti se od tohoto modelu snižování emisí rozhodně neupustí. Jednou z možností jsou pak i hybridní automobily.

Revoluční novinka
Mazda nedávno ohlásila novou strategii „Sustainable Zoom-Zoom 2030“ která přinese na trh revoluční motor. Plánem je uvést v roce 2019 nový vznětový motor jménem Skyactive-X.    U vznětových typů motorů používaných doposud k spalování nafty nedochází k zážehu za pomoci svíčky, ale působením tlaku, při kterém dojde k samovznícení paliva. Takovému způsobu spalování se říká HCCI (Homogeneous Charge Compression Ignition) a v této formě je velmi obtížné jej užívat. Díky inovátorům v Mazdě přišli na techniku, která se jmenuje Spark Controlled Compression Ignition (SCCI). Už tento název prozrazuje, že zapalovací svíčka z motoru nezmizí a bude napomáhat k zisku slibovaných provozních vlastností.  
otevřený model auta
Princip vznětového motoru během spalování benzinů má určitá omezení a nelze jej použít u všech režimů spalování. Takže by se motor bez svíčky neobešel. Vlastně se nejedná výhradně o vznětový motor, ale o takového „obojetníka“, který bude jak vznětovým tak zážehovým agregátem. Na plynulé přechody mezi stlačením a zapalováním směsi svíčkou bude dohlížet elektronika.

Vznětové motoryspalují nižší směsi paliva se vzduchem. Což snižuje spotřebu. Japonská automobilka uvádí snížení spotřeby v rozmezí 20 – 30 procent v porovnání se Skyactive-G. A v porovnání s motory staršího data počítá se snížením spotřeby o 35 až 45 procent.

4.7/5 - (3 votes)

Nejnovější příspěvky

  • Chraňte si telefon
  • Dům, který si zamilujete
  • Vodnice a čistota
  • Výhoda papírových tašek
  • Už mám hypotéku
©2025 Okosy | WordPress Theme by Superb WordPress Themes
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Souhlasím