Asi všichni tak nějak cítíme, že SEO SEOlight je hlavně o obsahu, že ano? Vědět to, jaký obsah máte nahrávat na vaše webové stránky, případně sociální sítě, je totiž velká výhoda, která vám pomůže dosáhnout úspěchu mnohem rychleji. Všechno je to ztíženo tím, že internetové vyhledávače kladou jisté nároky na kvalitní a dobrý obsah, které by měly všechny webové stránky dodržovat, minimálně se jimi řídit, když tvoří a zveřejňují nový či aktualizují stávající obsah.
Jedná se o základní činnost, kterou každý SEO expert bude dělat. Bude se zabývat obsahem dané webové stránky, bude jej vytvářet, bude jej optimalizovat a aktualizovat a hlavně se o něj bude starat. Ne všechny webové stránky samozřejmě mohou mít pěkný a dobře hodnocený obsah od internetových vyhledávačů – stránky s nevhodným, pobuřujícím, nenávistným nebo erotickým obsahem dostávají jednu velkou červenou, takže pokud provozujete takové stránky, můžete si být jisti, že na váš obsah bude pohlíženo hůře a určitě vás jen tak někdo nenajde náhodou, pokud bude hledat například „služby Praha“. Zde narážíme na jednu zásadní propojenou věc s obsahem, a to jsou klíčová slova, která jsou nutnou součástí veškerého obsahu. Díky klíčovým slovům mohou internetové vyhledávače zobrazit uživateli váš obsah.
Obsah musí být tvořen tak, aby v něm byla umístěna klíčová slova, která SEO odborník označil za důležitá pro váš růst a vaši návštěvnost. Obsah musí tedy být nejen kvalitní, dobře napsaný, bez gramatických chyb a zajímavý, musí také obsahovat tato klíčová slova k ukotvení obsahu na stránce s výsledky vyhledávání. Samozřejmě, chvíli trvá, než se obsah na stránce zobrazí – pokud tedy nejste nějaký velice známý web nebo blog. Je tak nutné být trpělivý a hlavně testovat. Může se totiž stát, že zveřejníte obsah, který podmínky splňovat nebude a může se tak stát, že kvůli tomuto obsahu také snížíte neúmyslně vaše hodnocení.